Vznik automobilů ŠKODA
Naše
domácí automobilka vznikla tak,že se mladý knihkupec Václav Klement
rozzlobil na opravnu velocipedů v Ústí nad Labem protože mu nechtěli
opravit jeho velociped.Stalo se to takto:Václav Klement napsal do
opravny velocipedů.Čeky,byl v Čechách.Odpověď byla rychlá,leč
skandální:,,Chcete li od nás odpověď,napišteji v nám srozumitelném
jazyce ".Václav Klement se rozzlobil a řekl:,,Vždyť Ústí nad Laben je
přece v Čechách!"A tak si našel šikovného mechanika-Václava Laurina a
zařídili si vlastní opravnu velocipedů.Psal se rok 1895.Později začali
vyrábět vlastní velocipedy.V roce 1896 se přestěhovali do domu ,,U
vodků".A v roce 1898 si postavili vlastní budovu na místě dnešní
automobilky.V roce 1899 začali vyrábět první motocykly,v roce 1900
začali vyrábět první motorové tříkolky ,v roce 1901 vyrobili první
1.dvoustopé vozidlo,v roce 1903 začali vyrábět motocykly s postraním
vozíkem a v roce 1905 vyrobily 1.automobil pod názvem
Laurin&Klement typ A,,voatireta".Vroce 1925 se automobilka
laurin&Klement spojila kvůli konkurenci Tatry a Pragy s mamutím
koncernem Škoda Plzeň toužícím po výrobě automobilů.Název se změnil na
Laurin&Klement-Škoda,později se používalo jen Škoda.V roce 1991 se
stala automobilka škoda členem koncernu Volkswágen group.V roce 1998
vznikla akciová společnost Škoda auto a.s.